Screenshots

Wil je weten hoe MuziTheek er uitziet? Klik eens door onderstaande beeldengallerij. Dan zie je dat MuziTheek een simpele en heldere struktuur heeft.

 

Het in gebruik nemen is even makkelijk!

  1. Maak eerst je orkest- en instrumentgroepen aan. En houd rekening met de naam als je MuziTheek voor meerdere orkesten (binnen jouw organisatie!)  wilt gebruiken. Bijvoorbeeld: [orkest]_[Instrument]_[partij] of  [orkest]_[trompet_1] en [orkest]_[trompet_2]. Je kunt ook algemene groepen aanmaken voor alle leden van één orkest (bijv. voor het verenigingskrantje in pdf) of een ‘Welkomsgroep’ voor nieuwe aanmeldingen in MuziTheek met bijvoorbeeld een uitleg over MuziTheek.
    Een standaard orkestbezetting kunnen wij bij oplevering voor u plaatsen.
  2. Daarna bestanden uploaden met “klik en sleep”. De namen voor je bestanden kun je het best vormen met de onderdelen [orkest]_[archiefnummer]_[titelafgekort]_[instrument]_[….overige info….]. Zo blijft alles makkelijk terug te vinden en tevens groepsgewijs of per bulk te verwerken.
  3. Bestanden toekenen aan orkest- en instrumengroepen. Bij de juiste bestandsnaam kun je in één actie bijv. alle trompetpartijen toekennen aan de groep trompetten.
  4. Gebruikers laten inschrijven in MuziTheek. Deze komen dan automatisch in bijv. de “Welkomsgroep” waar zij kunnen lezen dat de beheerder ze gaat indelen bij één of meerdere groepen en dat zij van nieuwe documenten per e-mail op de hoogte blijven.

De aangemaakte groepen zijn dus de centrale items in MuziTheek. Daar ken je muzikanten en documenten aan toe. Na een toekenning worden de betreffende muzikanten direct en automatisch per e-mail op de hoogte gesteld.